Erasmus+ vizīte Kiprā

581

Septiņi Skrundas vidusskolas skolēni un divas  skolotājas no šā gada 14. līdz 24.oktobrim piedalījās Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2(KA2) starpskolu stratēģiskās partnerības skolu izglītības sektora projekta “Profession Challenge in Europa – Be the Architect of your Future” 2.aktivitātē Pafosas  pilsētā (Kiprā). Piedalījās skolēni no sešām valstīm- Latvijas, Lietuvas, Turcijas,Kipras, Bulgārijas un Polijas. No katras valsts bija atbraukusi piecu skolēnu grupa ar saviem skolotājiem.

Mūsu ceļš sākās 14.oktobra naktī, kad devāmies uz Rīgas lidostu. Pēc  2 stundām pavadītām virs mākoņiem, nolaidāmies Austrijas lidostā.  Tālāk mūsu ceļš turpinājās uz Kipru. Trīs stundas debesīs, un dienas vidū mūs sagaidīja Kipra ar 30 grādu karstumu. Pafosas pilsētā mūs sagaidīja mūsu ģimenes, iepazināmies ar visiem, un tad katrs ar savu ģimeni devāmies uz mājām. Nākamajā  dienā visi kopā apmeklējām vīnogu audzētavu  un vīna ražotni  „Tsagarides”. Tur mēs nobaudījām garšīgo vīnogu sulu un saldās vīnogas. Tad visi kopā devāmies uz Neophitos klosteri un pareizticīgo baznīcu. Tur bija ļoti skaisti. Pēc šīs ekskursijas mums bija brīvais laiks.  Nākamā  diena bija ģimenes diena, ko katrs projekta dalībnieks pavadīja ar savu jauno ģimeni, braucot ekskursijās un iepazīstot vienam  otru labāk.

Pimdiena bija oficiālā uzņemšanas diena skolā. Katra skolēnu grupa prezentēja  savu valsti un pastāstīja par saviem mērķiem šajā projektā. Iepazināmies ar divām ļoti populārām nodarbēm Kiprā- grozu pīšanu un adīšanu/tamborēšanu. Ja bija vēlēšanās, varējām izmēģināt roku šajos amatos. Pēc prezentācijas Kipras skolas audzēkņu vecāki mūs cienāja ar Kipras tradicionālām uzkodām. Pēc tam mēs devāmies pie Pafosas mēra, kurš mums stāstīja  par Pafosa pilsētas 2017.gada mērķiem, jo Pafosa būs Eiropas galvaspilsēta 2017.gadā.  Pēc tam mēs apmeklējām Neo Paphos Mozaīkas. Tā ir vēsturiska vieta, kura ietverta UNESCO pasaules slavenāko kultūras mantojumu sarakstā.

Nākamajā dienā devāmies uz Anogyras ciematiņu un viesojāmies nelielā kakao pupiņu pārstrādes rūpnīcā. Redzējām, kā cilvēki dzīvo tipiskā ciematiņā Kiprā. Pa ceļam piestājām pie jūras, lai apskatītu Afrodītes dzimšanas vietu. Tālāk mūsu ceļš veda uz Kipras pilsētu Limasolli, bet vakarā  bija jādodas uz atvadu vakariņām visiem kopā šajā projektā. Baudījām Kipras nacionālos ēdienus, viņu dejas un mūziku

Un tā nemanot  bija pienākusi pēdējā  diena Pafosā. Ieradāmies skolā, kur mums bija nodarbība par Kipras nacionālo mūzikas instrumentu flautu (pithkiavli). Profesionālis pastāstīja, kā tiek gatavotas flautas, flautu vēsturi un cik dažādas tās ir. Kopā mācījāmies kipriešu tautas dziesmu flautas pavadībā un mācījāmies tiešām grūtos deju soļus. Vēl pēdējais vakars kopā ar  ģimenēm, kuras mūs uzņēma, un klāt bija laiks atvadīties no jauniegūtajiem draugiem Kiprā.

20.oktobra naktī uzsākām ceļu mājup. Ceturtdienas pēcpusdienā sveiki un veseli atgriezāmies dzimtajā Skrundā.

Skrundas vidusskolas 9.b klases skolniece Dārta Kuļvinska

Šis ieraksts tika publicēts Erasmus+ 2015.-2017., Projekti. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.