Skolēnu “pērles”par tēmu PĒRLES

Skrundas vidusskolas 11. klases skolēnu atgriezeniskā saite literatūras stundām par Jāņa Poruka īsstāstu „Pērļu zvejnieks”.

Skolotāja Una Kārkliņa

Pērle ir…

  • Perfekti apaļa, balta un spoža;
  • Trausla, maigās krāsās;
  • Grūti iegūstama – viegli zaudējama;
  • Radusies ilgi un skaisti – no maza smilšu grauda;
  • Saviļņojums un apbrīna vienlaikus;
  • Skaists cilvēks ar labestīgu dvēseli;
  • Maza, apaļa bumbiņa, kas ir ļoti vērtīga;
  • Perfekti apaļa ar perlamutra mirdzumu;
  • Trausla un varena vienlaikus;
  • Unikāla;

Pērle asociējas ar…

  • …cilvēku labākajām rakstura īpašībām – labsirdību, uzticību, nesavtīgu spēju mīlēt; ar kaut ko īpašu, retu un ievērojamu;
  • …kaut ko skaistu un trauslu;
  • …skaistumu un grūtu darbu;
  • …skaistumu, dabiskumu;
  • …īpašu vietu dabā – jūru; vēju; kaut ko neikdienišķu;
  • …jūru un bagātību; greznumu, lepnumu;
  • …gaišumu, spilgtumu, krāšņumu, nozīmīgumu;
  • …kaut ko perfektu, ideālu – bez trūkumiem;
  • …kaut ko skaistu un izturīgu;

Pērle simbolizē…

  • Mūsu pašu un apkārtējo cilvēku skaistākās rakstura īpašības, kuras mums kā pērles vajadzētu saudzēt un vairot;
  • Harmoniju, mieru, saticību, dzīves prieku;
  • Sapņu piepildījumu, grūta darba augļus; ilgas, pūles, cerības;
  • Sievišķību, svētkus, mīlestību, uzticību;
  • Gaišumu, varenumu;
  • Cilvēka dvēseli;
  • Pievilcību, atšķirīgumu;
  • Trauslumu, varenību, vērtību;
  • Draudzību, mieru, mīlestību.
Šis ieraksts tika publicēts Mācību darbs. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.