Skrundas vidusskolas 6.a un 6.b klases Meža ekspedīcija

2019. gada 12. septembrī Skrundas vidusskolas sesto klašu skolēni devās Meža ekspedīcijā uz Latvijas valsts mežiem Kalvenes pusē. Tā ir skaista vieta, kur aizbraukt kopā ar klasi, draugiem vai ģimeni. Mežā var atpūsties, mācīties, klausīties, atklāt tā noslēpumus un burvību vai vienkārši nedarīt neko.

PIRMĀ STACIJA!
Iepazīstam meža zinātni!

Pirmajā stacijā mums bija jāizpilda divi uzdevumi.

Pirmais uzdevums bija novērtēt doto koku īpašības un atzīmēt koku, kurš būtu piemērotākais sēklu ievākšanai atbilstoši šīm selekcijas jeb atlases pazīmēm:

  • taisns un slaids stumbrs,
  • tikai viena galotne,
  • tievi zari,
  • šaurs vainags,
  • nav stumbra plaisas un slimību pazīmes.

Pirmās stacijas otrais uzdevums bija, noskaidrot augsnes pH līmeni, un, kurš no paraugiem bija skābs, neitrāls vai bāzisks.

OTRĀ STACIJA!
Skaitām kokus!

Šajā stacijā skaitījām kokus:

  • Cik kociņu aug mūsu parauglaukumā, kura rādiuss ir dotā 2,82 metrus garā aukla,
  • Cik kociņu aug visos parauglaukumos kopā,
  • Cik kociņu aug 1 hektārā, ja zināms, ka izmērītā apļa laukums ir 25 kvadrātmetri,

Noskaidrojām, vai meža atjaunošana mērītajā vietā notikusi veiksmīgi?

TREŠĀ STACIJA!
Kopjam jaunaudzes!

Šajā stacijā mums bija jāizvēlas kociņi, kurus nekoptajā jaunaudzē būtu jānocērt atbilstoši labas mežsaimniecības praksei.

Rūpējāmies un kopām jauno mežu, atbrīvojot iestādītos kociņus no nezālēm, lai tiem piekļūtu saule.

Jauns un kopts mežs aug ātri!

CETURTĀ STACIJA!
Retinām mežu!

Šajā stacijā mums tika dots uzdevums.  Kuri pieci no deviņiem kokiem, kas apzīmēti ar burtiem, būtu jānozāģē, retinot mežu?

Kad iestādītajiem kokiem kļuvis par šauru, veicam meža retināšanu, atstājot spēcīgākos kokus, no kuriem izaugs kvalitatīvi baļķi.

Nozāģētie koki noder papīra un citu lietu ražošanai.

SESTĀ STACIJA!
Aizsargājam mežu!

Šajā stacijā noskaidrojām, kurš ir veicis iezīmētos koka bojājumus:

  • Dzīvnieks,
  • Dabas parādība,
  • Kukainis

Cērtot kokus, jāsaudzē un jāatstāj dažādas dabas vērtības – dobumainos, sausos un kritušos kokus, apaugumu ap mitrām ieplakām un dzīvnieku  alām, putnu ligzdām!

SEPTĪTĀ STACIJA!
Atklājam koksnes produktus!

Šajā stacijā noskaidrojām:

  • Kuros no produktiem ir izmantota atjaunojama izejviela – koksne.
  • Kas ir videi draudzīgāka resursu ieguve?

Nozāģētos kokus ved pie pārstrādātajiem, kas tos pārvēš mājās, mēbelēs un citās vajadzīgās lietās.

ASTOTĀ STACIJA!
Atpūšamies dabā!

Šajā stacijā atpūtāmies dabā!

DEVĪTĀ STACIJA!
Būvējam zaļi!

Šajā stacijā noskaidrojām, ka būvēt mājas no koksnes ir labi,

  • jo mežs aizņem vairāk nekā pusi Latvijas un koksnes resursi mums ir plaši pieejami.
  • jo koksne ir atjaunojams būvmateriāls, kurš nebeigsies, kamēr vien cilvēki turpinās mērķtiecīgi kopt un audzēt mežus.
  • jo koks ir videi draudzīgs materiāls, ar kuru droši darboties var ikviens.

DESMITĀ STACIJA!
Nosakām koka vecumu!

Šajā pieturā skaitījām mieturus un noskaidrojām, cik veca ir pētītā priedīte?

 

Informāciju sagatavoja 6.b klases skolniece Marta Jurdža ar mammu Inesi Jurdžu.

Šis ieraksts tika publicēts Klašu aktivitātes. Pievienot grāmatzīmēm tā pastāvīgo saiti.